یکی از ضروریات امروزه جامعه جهانی یادگیری زبان انگلیسی است زیرا ارتباطات بین المللی ، تجارت جهانی ، علوم جدید ، برنامه های مدیا و موارد دیگر که با گسترش روند جهانی سازی در ارتباط است همگی به زبان انگلیسی انجام می پذیرد و درصورت نداشتن دانش زبان انگلیسی در دنیای مدرن کنونی نمی توان در موارد ذکر شده موفق بود و بدلیل یادگیری آسان زبان انگلیسی و از طرفی بین المللی بودن آن این زبان نسبت به سایر زبانها از اولویت بیشتری برخوردار است و در دنیا طرفداران زیادی دارد و البته برای فراگیری آن ما آموزش خصوصی انگلیسی رو توصیه می نماییم.
حجم بالایی از داده ها و اطلاعات در دوره کنونی ، نیاز بشر را برای فراگیری یک زبان بین المللی صد چندان کرده است . در کشور ما با وجودی که دانش آموزان و دانشجویان از دوران دبیرستان تا دانشگاه سالهای زیادی را به عنوان یکی از دروس به آموزش آن پرداخته اند ولی هنوز هم نتوانسته اند در حد قابل قبولی از این زبان استفاده کنند . البته این اشکال در بهره هوشی و توانایی های ما نیست بلکه مشکل در روشهایی است که با بکاربردن آنها ما نتوانسته ایم از فرصت آموزشی که برای یادگیری زبان گذرانده ایم نتیجه درستی بگیریم . بعضی از مشکلاتی که دانش آموزان و دانشجویان ایرانی در فراگیری زبان با آن برخورد می کنند بقرار زیر است :
در سیستم آموزشی ما یادگیری زبان برمبنای متن درسی بوده تا مکالمه ، که به دنبال آن مشکل تلفظ نیز اضافه می گردد.
درصورتیکه واقعیت زبان براساس توانایی در مکالمه و درک شنیداری آن می باشد درغیر اینصورت بهترین نتیجه ای که در این گونه سیستم آموزش زبان میتوان گرفت تربیت مترجم است .
نکته دیگری که می توان به آن اشاره کرد این است که ما زبان را در زمره یکی از دروسی تصور کردیم که باید آن را امتحان داد نه فرصتی برای استفاده از آن . به این علت در دوران تحصیل بیشتر تکیه بر روی گرامر و حفظ کردن لغات بود و متاسفانه در شرایط کنونی هم به همین ترتیب عمل می گردد . در صورتیکه لغات ، بیشتر در جمله معنی پیدا می کنند زیرا بخصوص در زبان انگلیسی یک لغت با توجه به بکارگیری آن در کنار سایر لغات معانی مختلفی دارد که حتی دو معنی مختلف و متضاد برای یک لغت وجود دارد و با اشاره به این نکته ، یادگیری زبان بصورتی که اشاره شد را با مشکل مواجه می کند .
و در آخر اینکه در هر زبانی چهار گزینه عمده – خواندن ، نوشتن ، صحبت کردن و گوش دادن وجود دارد و دو گزینه خواندن و نوشتن از اهمیت کمتری برخوردار است و به همین دلیل است که در تمامی زبانها افراد بی سواد آن جامعه نیز قادر به صحبت کردن به زبان مادری خود هستند .و همچنین فراموش نشود که ما جهت یادگیری زبان، تدریس خصوصی زبان را بدلیل کارایی بیشتر به شما عزیزان پیشنهاد می نماییم

منبع :

https://www.toplanguage.ir/the-impact-of-learning-english-in-school.html