برای کسانی که می خواهند در دانشگاه های امریکا یا کانادا و ..ادامه تحصیل بدهند، اخذ مدرک تافل بسیار ضروری است و برای اینکار لازم است  تا به اندازه کافی مطالعه داشته باشند و بتوانند به تسلط لازم در زمان انگلیسی برسند. از آنجایی که این آزمون یکی از معتبرترین آزمون های جهانی می باشد، لازم است تا بر اساس برنامه ریزی برای شرکت در آن آماده شد. شاید بسیار شنیده باشید که قبولی در آزمون تافل را کاری بسیار سخت و زمانبر می دانند ولی حقیقت این موضوع این است که شما بدون تلاش به جایی نمی رسید و برای قبولی در هر امتحانی باید آمادگی لازم را کسب کنید. مدیریت استرس، سادگیری روش های افزایش حافظه، تمرین و تکرار رموز موفقیت شما در آزمون TOEFL خواهند بود.  اگر می خواهید در این امتحان قبول شوید به نکات زیر توجه داشته باشید:

1-      این آزمون در بخش های شنیدار، درک مطلب و مکالمه و نوشتار بر گزار می شود و شما باید از قبل اطلاعات لازم را در مورد این بخش ها داشته باشید.

2-      می توانید با کسی که قبلا در آزمون تافل شرکت کرده است صحبت کنید و از او مشاوره بگیرید.

3-      نسبت به مدت زمان تعیین شده برای جواب دادن به سوالات هر بخش و تعداد سوالات اطلاعات لازم را کسب کنید . ( مدیریت زمان)

4-      اگر در هنگام پاسخگویی به سوالات بخش نوشتار آزمون تافل ، با سوالی مواجه شدید که پاسخ آن را نمی دانستید، وقت خود را تلف نکنید و به سراغ سوال های بعدی بروید.

5-      در بخش درک مطالب توجه داشته باشید که همیشه لازم نیست که بتوانید یک متن را به صورت کلمه کلمه ترجمه کنید، بلکه اگر از روی آن بخوانید و بتوانید مفهوم کلی جملات را متوجه شوید، تا حد زیادی می توانید به سوالات مطرح شده پاسخ بدهید.

6-      در بخش شنیدار آزمون تافل ، سعی کنید همزمان با اینکه می شنوید برخی نکات را روی یک کاغذ یادداشت کنید به این روش می توانید تمرکز بیشتری بر روی آنچه می شنوید داشته باشید.

همچنین شما عزیزان می توانید جهت شرکت در دوره های تدریس خصوصی TOEFL موسسه زبان آموزان پیشرو با ما در ارتباط باشید